Allmänna villkor
Tillgång
Förköp kan ske från november-mars och försäljningsperioden är från vecka 12 och framåt. Förköp innebär att du betalar innan du får dina produkter levererade.
Vår leverantör är från Holland.
Vi kontrollerar alla produkter innan leverans, vid sämre kvalitet eller om vi tvingats kassera produkten förbehåller vi oss rätten att annullera produkten.
Priser
Priserna anges i svenska kronor (SEK) inklusive svensk moms 25%. Vi reserverar oss för prisjusteringar utan meddelande.
Leverans
Vi ansvarar inte för förseningar på grund av felaktig information, kontrollera dina kontaktuppgifter vid köp.
Leverans sker till närmsta ombud. För bästa kvalitet lagrar vi alla produkter i en kontrollerad miljö tills det är dags för leverans.
I dagsläget levererar vi bara inom Sveriges gränser.
Vi reserverar oss för försenad leverans bortom vår kontroll (Force Majeure).
Leverans sker efter vecka 12 vid köp av dahliaknölar. Om du har lagt en beställning på både dahliaknölar och solrosfrön så samskickas dessa efter vecka 12. Har du endast köpt solrosfrön skickas de snarast möjligt.
Förodlade plantor kan endast köpas med avhämtning. Avhämtning av förodlade plantor sker i slutet på maj-juni, du kommer få en avisering av oss när det är dags att hämta dina förodlade plantor.
Avhämtning
Vi skickar ut ett mail när det är dags för avhämtning. Välj fraktalternativ: Avhämtning. Om dessa datum inte passar dig, vänligen välj fraktalternativet. Tack för ditt samarbete!
Ej uthämtat paket
För ej uthämtat paket debiterar vi dig för våra faktiska kostnader för frakt, och returfrakt samt ny fraktkostnad om du vill att vi skickar paketet på nytt. Vi återbetalar inte produkten som kommer i retur till oss på grund av kvalitetsskäl.
För ej uthämtat paket vid avhämtning debiterar vi dig för fraktkostnad om du vill att vi skickar paketet.
Tilläggsköp
Vi administrerar inte samfrakter. En order = en fraktavgift.
Betalning
Vi erbjuder betalningsalternativen nedan:
KLARNA CHECKOUT
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
KORTBETALNING
Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen 2005:59 11§ Punkt 4, gäller ångerrätten inte varor såsom lökar, plantor och rötter.
Reklamation
Du har givetvis reklamationsrätt i enlighet med konsumentköplagen.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@onsaladahliashop.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Knölar ska reklameras senast 3 månader efter mottagandet. Växtmaterial som planterats i kruka kan generellt inte reklameras på grund av de särskilda förutsättningar som krävs för att lyckas. Skicka tillbaka felaktig vara i originalförpackning eller väl emballerad. Du betalar själv returfrakt. Vid godkänd reklamation återbetalas returfrakt och hela köpebeloppet.
Vi löser inte ut returer mot postförskott eller efterkrav.
Returadress:
Onsala Dahliashop AB
Röde bäcks väg 8
439 31 Onsala
Ansvarsbegränsning
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper till exempel färgavvikelser som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Ändringar
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra förändringar av köpvillkoren.
Personuppgifter
- Genom att handla hos onsaladahliashop.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
- onsaladahliashop.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
- Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
-
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person. -
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. - Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
- För att kunna lägga en bevakning på produkter lagrar och använder vi din email-adress.
-
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig. - Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Betalleverantör
- Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
- För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.